Objevte značky našich obchodních divizí: Henkel Adhesive Technologies a Henkel Consumer Brands.
Chrání produkt, který milujeme a poskytuje nám informace, jak ho bezpečně a zodpovědně používat – obaly se ale musí stát součástí oběhového hospodářství.
Eliminace, redukce a - tam, kde to není možné - recyklace obalových materiálů, zejména u našeho spotřebního zboží, je nejlepším způsobem, jak minimalizovat množství odpadu a tím i negativní dopad na životní prostředí. Naším cílem je snížit množství obalového materiálu, který používáme, na minimum - aniž by byla ohrožena kvalita, výkon nebo bezpečnost našich produktů - a poskytnout spotřebitelům veškeré informace, které potřebují pro bezpečné používání a správnou likvidaci. Až na několik výjimek jsou naše obaly vyvinuty tak, aby poskytovaly výkon, který spotřebitelé očekávají, a zároveň využívali co nejméně zdrojů. Naše obaly lze navíc likvidovat ve stávajících sběrných a recyklačních systémech.
Zároveň lze snížit spotřebu zdrojů, pokud materiály zůstanou v ekonomických cyklech co nejdéle. Naším posláním je proto používat materiály z udržitelných zdrojů a navrhovat obaly tak, aby mohly být znovu použity jako suroviny pro nové produkty, a uzavřít tak materiálový cyklus. Za tímto účelem naši vývojáři obalů úzce spolupracují s dodavateli, výrobci obalových materiálů, recyklátory a zpracovateli na realizaci požadavků na funkční obaly.
V naší obchodní divizi Adhesive Technologies se zaměřujeme nejen na inovativní řešení, která usnadňují recyklaci, ale také na separaci materiálů, která umožňuje opravu, opětovné použití a renovaci produktů a jejich částí.
Naše nová politika oběhového hospodářství popisuje ambice, cíle a opatření společnosti Henkel v oblasti oběhového hospodářství.
Ve společnosti Henkel si uvědomujeme naši odpovědnost spojenou s obaly. Jsme odhodláni podporovat udržitelnost a tento závazek přivádíme k životu pomocí našich ambiciózních cílů. Naše strategie je postavena na koncepci oběhového hospodářství, chytrého designu pro uzavření smyčky a zaměření se na používání materiálů z udržitelných zdrojů – ve prospěch lidí a planety.
Naše strategie na podporu oběhového hospodářství v oblasti obalů je postavena na třech pilířích:
1. Inteligentní design obalů a snížení spotřeby obalových materiálů
Udržitelná obalová řešení jsou nejlepším způsobem, jak dosáhnout efektivního a úsporného oběhového hospodářství. Inovativní design má zásadní význam pro nahrazení primárních surovin recyklovanými nebo obnovitelnými alternativami všude tam, kde je to možné, což umožňuje použití udržitelnějšího nebo obnovitelného materiálu. Naším cílem je, aby do roku 2025 mělo 100 % obalů společnosti Henkel všechny potřebné vlastnosti pro vstup do recyklačního procesu nebo pro opakované použití.
2. Používání materiálu z udržitelných zdrojů
Společnost Henkel neustále pracuje na zvyšování podílu recyklovaného obsahu ve svých obalech. Naším cílem je také používat obaly vyrobené z udržitelných surovin. Nejpoužívanějšími obalovými materiály vyrobenými z obnovitelných surovin jsou papír a lepenka. Naší cílem je, aby 100 % papíru a lepenky, které používáme v našich obalech, pocházelo z recyklovaného materiálu, nebo v případech, kdy je nutné použití primárních vláken, ze zdrojů udržitelného a certifikovaného lesního hospodářství.
3. Společné uzavírání cyklu
Spolupracujeme s organizacemi z celého hodnotového řetězce obalů, abychom dosáhli pokroku v oblasti recyklační infrastruktury. Naší ambicí v rámci rozšířené odpovědnosti výrobce (EPR) je zajistit, aby nedocházelo k neregulované likvidaci obalového odpadu. Abychom tohoto environmentálního cíle dosáhli, prosazujeme systémy sběru a recyklace, které prokazatelně podporují infrastrukturu vedoucí k měřitelným objemům sběru a recyklace. Společnost Henkel vyvíjí a testuje nová loga na obalech produktů, aby podpořila udržitelné nákupní chování a informovala o tom, jak správně recyklovat. Loga uvádějí procento recyklovaného materiálu nebo recyklovatelnost obalu a některá z nich také pomáhají zajistit, aby byl obal výrobku správně recyklován. Další možností, jak předcházet vzniku odpadu, je opakované použití obalů.
Kromě toho usilujeme o to, aby 100 % papírových vláken v našich papírových obalech a lepenkách bylo vyrobeno z recyklovaného materiálu, případně, jak jsou na jejich výrobu potřebné primární suroviny, z čerstvého vlákna pocházejícího z certifikovaného, trvale udržitelného lesního hospodářství. Hodláme také přestat používat polyvinylchlorid (PVC) a další potenciálně škodlivé látky, které jsou podezřelé z poškozování životního prostředí a ohrožování zdraví.
Korpusy lahví vernel a silan získávají ocenění world star packaging award 2024 za inovativní technologii rukávů.
Těla lahví našeho finišeru Vernel se skládají ze 100 % recyklovaného plastu (PET) a jsou recyklovatelná, i když z lahve není odstraněn obal. Důvodem je technologie EcoFloat, vyvinutá v úzké spolupráci se společností CCL Label GmbH. Pokud se prázdná láhev dostane do recyklačního zařízení, materiál se rozdrtí a oddělí: bývalé tělo láhve klesne jako těžké PET vločky na dno vodou naplněné nádrže, zatímco rozdrcený materiál EcoFloat s nízkou hustotou rukávu vyplave na hladinu vody.
Neustálé zvyšování podílu recyklátu v našich obalech spotřebního zboží.
V Evropě neustále zvyšujeme podíl recyklátu v našich obalech na tekuté prací prostředky a v obalech výrobků z kategorie Vlasy - například u známých značek Persil, Weißer Riese, Spee a Gliss. Těla lahví jsou recyklovatelná a podíl recyklátu po spotřebě činí nejméně 50 %. V Severní Americe byl podíl recyklátu v těle lahve tekutého mýdla na ruce značky Dial zvýšen na 100 procent.
Nové akrylátové lepidlo na vodní bázi zlepšuje recyklovatelnost PET lahví
Naše lepidlo Aquence PS 3017 RE bylo vyvinuto pro podporu recyklace PET lahví. Zatímco dříve byl k úplnému odstranění etiket nutný energeticky náročný proces při vysokých teplotách, nové lepidlo nabízí optimální omyvatelnost i při nízkých teplotách. Díky tomu lze etikety z lahví snadno odstranit za použití menšího množství energie, což rovněž zvyšuje čistotu a hodnotu recyklovaného PET. Akrylátové lepidlo na vodní bázi se používá také pro obaly v naší obchodní jednotce Consumer Brands, například pro naši značku Pril.
Naše obchodní divize Adhesive Technologies umožňuje udržovat v oběhu vysoce kvalitní materiály a přeměňovat odpad na cenné zdroje. Spojením našich odborných znalostí v oblasti materiálů s našimi inovativními technologiemi poskytujeme řešení, která hrají důležitou roli při přechodu na oběhové hospodářství a jsou hnací silou přehodnocování průmyslového designu a výroby.
Náš přístup k podpoře oběhového hospodářství se soustředí na:
Naším cílem je podporovat oběhové hospodářství. Přitom se snažíme snižovat množství odpadu z výroby a recyklovat, doplňovat nebo znovu využívat odpad z výroby, jehož vzniku nelze zabránit, a snižovat objem odpadu ukládaného na skládky. Tento proces podporujeme systematickou identifikací toků výrobního odpadu a vytvářením nových oběhových systémů tam, kde je to možné. Zaměřujeme se na zvýšení recyklace v našich závodech a úzce spolupracujeme s našimi partnery v hodnotovém řetězci - dodavateli, zákazníky a recyklačními a likvidačními společnostmi.
Naše iniciativy se soustředí na tři klíčové oblasti:
Naše úsilí, podpořit inovace ve vývoji obalů, je přivedeno k životu díky intenzivní spolupráci s našimi partnery z různých průmyslových odvětví.
Obaly se neustále mění, a to díky novým inovativním návrhům a měnícímu se očekávání spotřebitelů. Tyto neustálé změny otevírají příležitosti k minimalizaci negativních dopadů obalů na životní prostředí. Naši odborníci se zavázali prozkoumat možnosti, jak učinit obal udržitelnějším – chránit produkty, které máme rádi, a zároveň pomoci naší planetě.