Žádost o zaměstnání a výběr zaměstnanců

Máte otázky týkající se žádosti o práci? Zde najdete všechny potřebné odpovědi! V procesu ucházení se o práci a výběru kandidátů používáme standardizovaná kritéria, která jsou objektivní a spravedlivá. 

Portrétové fotografie rôznych zamestnancov spoločnosti Henkel v jednej koláži

Hledáme především lidi, kteří vynikají v následujících oblastech:

Hledáme zaměstnance, kteří s námi budou sdílet naši vizi a hodnoty. Především lidi, kteří vynikají v následujících oblastech:

  • Iniciativa a odhodlanost dosahovat stanovené cíle
  • Rozhodnost a ochota riskovat
  • Touha po změně a inovacích
  • Perspektivnost a soudnost
  • Přesvědčivost a schopnost ovlivňovat
  • Osoby s vlohami pro koučing a rozvoj (pro personalistické pozice)

Žádost o zaměstnání ve společnosti Henkel

Chceme dělat vážná rozhodnutí rychle, proto nabízíme možnost ucházet se o práci v naší společnosti výlučně elektronickou formou. Online žádost má množství výhod a urychluje celý proces.


Naši zaměstnanci svými výkony přispívají k úspěchu naší společnosti. Proto si ceníme know-how a podporujeme kvalifikaci. Hledáme zaměstnance, kteří dokážou svým nadáním a zápalem inspirovat ostatní. Vidíte se v tom? Potom podejte žádost o zaměstnání a pojďte nás lépe poznat při procesu podávání žádosti a výběru zaměstnanců. Dáme vám prostor na otázky a rovnocenný rozhovor. Abychom se všem kandidátům mohli věnovat co nejdříve, přijímáme pouze žádosti v elektronické formě. Přečtěte si více o krocích, které je třeba absolvovat. 


Pro studenty: žádost o stáž

Přihlaste se hned


Pro nováčky na trhu práce, profesionály a manažery: žádost o dlouhodobou pracovní pozici

Přihlaste se hned

Zabodujte v Henkel

Chceme, abyste věděli, co můžete v průběhu tohoto procesu očekávat a jak můžete se svou žádostí zabodovat. Proto jsme sepsali několik tipů, které se týkají toho, co dělat a čemu se naopak vyhnout.

  • Jak oslovit personalistu

  • Jak se vyhnout typickým chybám

  • Ať vaše fotografie upoutá

Rozveďte důležité časti svého životopisu prostřednictvím dalších odrážek. Můžete tak vyzdvihnout dovednosti z oblastí, ve kterých jste předtím pracoval/a a za které jste nesl/a zodpovědnost. Pravidlem je, že životopis by neměl být delší než dvě strany. Ušetřete prostor tím, že kriticky zhodnotíte informace, prostřednictvím kterých se chcete prezentovat. Třetí strana s dalšími osobními informacemi není potřebná. V závislosti na délce životopisu se rozhodněte, či použijete titulní stranu se jménem, adresou a fotografií, nebo ne.

Některé informace, jako je například zaměstnaní vašich rodičů nebo náboženské vyznání, můžete vynechat. Ve většině případů se ještě stále doporučuje přiložit fotografii. Stáže a brigády uvádějte jen v případě, že souvisí s pozicí, o kterou se momentálně ucházíte.

Chybí ústřední téma
Do svého životopisu vložte ústřední téma. Zaznamenejte svou profesní kariéru jasně a bez trhlin. Kriticky se zamyslete, zda brigády a dodatečná kvalifikace splňují požadavky kladené na danou pracovní pozici.

Bezvýznamné informace
Mimo struktury je důležitý i význam uvedených údajů. Vysvětlete jednotlivé úrovně vaší profesní kariéry v odrážkách, které popisují vaše úkoly a oblasti zodpovědnosti. V zahraničí se často stává, že název pracovní pozice dostatečně nevystihuje oblast působení.

Přehánění nebo lež
Orientace na požadavky zadané pracovní pozicí neznamená, že byste měli přehánět, nebo dokonce lhát. Přijde se na to a v nejhorším případě to může být klasifikováno jako zločin.

Špatná prezentace
Vytvořte si určitou strukturu a svoje dovednosti prezentujte srozumitelně. Nerozšiřujte svůj životopis na víc jak dvě strany a zvolte dobře čitelný typ a velikost písma (aspoň 11 bodů).

Příliš mnoho detailů
Je důležité zmínit vaše vysokoškolské vzdělaní. Nepožadujeme žádné podrobnosti o vašich rodičích, sourozencích ani národnosti. Nepotřebujeme vědět nic o vaší příslušnosti k určité politické straně nebo náboženském vyznání.

Fotografie na žádosti o zaměstnaní je vaší první možností udělat dojem. Proto zapomeňte na fotografie z dovolené nebo fotobudky. Fotografie by neměla být starší než dva roky.

V ideálním případě by měla odrážet váš charakter a odhalovat charisma a osobnost. Jestliže víte přesně, jak se chcete prezentovat, můžete na vylepšení vaší žádosti využít dyzajnové triky, mezi které patří oblečení, řeč těla, detaily a formát.

Důležité: Vyberte oblečení hodné vaší profese, v kterém se cítíte pohodlně. Formát fotografie a detaily fotografie si můžete zvolit sami. V ideálním případě by měla fotografie mít rozměr 6 x 4,5 cm. Vyhněte se fotografiím celého těla a příliš velkým formátům.

Tipy pro vaši online žádost

  • 7 tipů pro vaši online žádost

  • Typické chyby při telefonickém pohovoru

  • Kontrolní seznam na pracovní pohovor

Zabodujte precizností
Svoje dokumenty vytvářejte svědomitě a dávejte si pozor na pravopisné chyby.

Buďte důvěryhodní
Používejte seriózní e-mailovou adresu ve formátu jmeno.prijmeni@poskytovatel.com.

Předmět je důležitý
Ke každé žádosti přiložte referenční číslo pozice a její název.

Zvažte velikost nahrávaného souboru
Na našem pracovním portálu můžete nahrávat soubory ve velikosti do 5 MB. Ujistěte se tedy, že jste změnil/a velkost svých dokumentů a zmenšili rozlišení.

Buďte organizovaní
Vložte všechny dokumenty do jednoho PDF souboru v následujícím pořadí: motivační dopis, životopis, další dokumenty (reference, kvalifikace a certifikáty).

Odhodlání se vyplatí
Napište a navrhněte svůj vlastní originální motivační dopis. Zkušení zaměstnanci HR oddělení okopírované fráze odhalí.

Nejprve zkontrolujte, až potom pošlete
Před odesláním žádosti a dokumentů je, prosím, velmi důkladně zkontrolujte.

Zvednutí telefonu v každé situaci
Zvolte si tiché prostředí. To znamená, že byste neměli být na ulici. Jednoduše zavolejte zpět později.

Skákání do řeči
Nepřerušujte volajícího, za každých okolností buďte příjemní a nechte druhou osobu dokončit větu.

Příliš rychlá řeč
Nespěchejte, dokonce ani když jste nervózní. Mluvte jasně a pomalu.

Neznalost obsahu vlastních dokumentů
Očekává se, že máte dobrý přehled nejen o dokumentech, které byly součástí vaší žádosti, ale i o stanoviskách uvedených např. v motivačním dopisu.

Nepokládáte otázky
Ptejte se a dejte najevo svůj zájem.

Buďte organizovaní

  • Potvrdil/a jste schůzku?
  • Vybral/a jste si vhodné oblečení a jste připraveni?
  • Naplánoval/a jste si cestu s časovou rezervou?
  • Pamatujete si jméno kontaktní osoby?
  • Zaznamenal/a jste si telefonní číslo kontaktní osoby?

Připravte si obsah

  • Máte dobré vědomosti o svých průvodních dokumentech?
  • Zjistil/a jste si nějaké informace o společnosti?
  • Znáte svoje silné a slabé stránky?
  • Máte připravené vlastní otázky?
  • Zaznamenal/a jste si vlastní otázky?

Buďte při pohovoru přesvědčiví

  • Buďte milí a sebevědomí!
  • Řečí těla dávejte najevo otevřenost!
  • Mluvte nahlas a zřetelně!
  • Pozorně poslouchejte! Vyhýbejte se monologům!
  • Neskákejte do řeči osobě, která s vámi dělá pohovor!

Dodatečné informace

Sekce často kladené otázky vám pomůže s dalšími otázkami. Svoje žádosti zasílejte výhradně elektronicky prostřednictvím našeho pracovního portálu. Najdete tam všechny aktuálně volná pracovní místa a příležitosti v rámci celého světa. Máte další otázky? Použijte náš kontaktní formulář.

Zjistěte více o své budoucnosti ve společnosti Henkel

Tváre rôznych zamestnancov spoločnosti Henkel. Vyžaruje z nich sebavedomie a usmievajú sa.

Pojďme společně přinést změnu

Kariéra v naší společnosti znamená růst v energické a různorodé kultuře založené na důvěře a sounáležitosti a možnost realizovat nové ideje v praxi.

Máte odvahu přispívat ke změnám? Ozvěte se nám.