Strategický rámec

This content is provided by YouTube. To play this video Targeting Cookies have to be accepted. Personal data may be processed and cookies may be set.
Ve společnosti Henkel formujeme naši budoucnost podle dlouhodobého strategického rámce založeného na našem smyslu a hodnotách.
Tento rámec nám pomůže zvítězit ve 20. letech tohoto století s jasným zaměřením na smysluplný růst. To znamená vytvořit jedinečnou hodnotu pro našeho zákazníka a naše spotřebitele, abychom dokázali přerůst naše trhy, posílit naše vedení v udržitelnosti a umožnit našim zaměstnancům růst, ať už profesně či osobně, a to prostřednictvím jejich práci ve společnosti Henkel.
Hlavními články našeho strategického rámce jsou vítězné portfolio, konkurenční výhoda v oblasti inovací, udržitelnosti a digitálních a futuristicky orientovaných operačních modelů, které jsou podložené silným základem kultury spolupráce a silných lidí.
SMYSLUPLNÝ RŮST

- VÍTĚZNÉ PORTFOLIO
- KONKURENČNÍ VÝHODA: INOVACE, UDRŽITELNOST, DIGITÁL
- OPERAČNÍ MODELY PŘIPRAVENÉ NA BUDOUCNOST
- KULTURA SPOLUPRÁCE A LIDÉ, DO KTERÝCH VKLÁDÁME DŮVĚRU
Důsledně formujeme naše vítězné portfolio
Klíčovým prvkem našeho budoucího směřování je aktivní správa našeho portfolia. Identifikovali jsme značky a kategorie s celkovým objemem prodeje za více než miliardu eur, především v našich spotřebitelských podnicích, ze kterých je přibližně 50 procent označených za prodané nebo ukončené do roku 2021. Navíc, M&A zůstanou neoddělitelnou součástí naší Henkel strategie. Klíčovými kritérii pro akvizice jsou dostupnost, strategická vhodnost a finanční atraktivita potenciálních cílů. Použijeme naši silnou rozvahu k uskutečnění akvizic s velkým dopadem. Zatímco se snažíme posilovat naše vedoucí technologické postavení v oblasti lepidel akvizicemi, v našich spotřebitelských podnicích se zaměřujeme na vedoucí pozice v jednotlivých zemích a kategoriích, tak jako na „bílé oblasti“ a nové obchodní modely.
Zrychlujeme inovace s dopadem zvýšenými investicemi
Naším cílem je zrychlovat inovace, které mají dopad, a to zvýšenými investicemi. To zahrnuje přístup, který posiluje inovace, např. rozšíření používání digitálních nástrojů pro rychlejší a lepší analytická data. Zatímco posouváme naše rozhodování v rámci celé organizace blíže trhu a posilujeme potenciál inovací a ideový crowdsourcing, rovněž také rozšiřujeme agilní přístup a pokračujeme v investicích do inkubátorů a inovačních center. To by nám mělo umožnit vývoj v inovacích, které mají dopad ve všech našich třech divizích. Inovace a značky podpoříme neustálými investicemi v základních kategoriích a regionech. Proto se společnost Henkel zavázala zvýšit své investice do reklamy, digitálních a informačních technologií o 350 milionů euro v porovnání s rokem 2018.
Posilnění udržitelnosti na základě prokazatelných výsledků a ambiciózních cílů
Na základě našich prokazatelných výsledků a dalšímu pokroku vstříc našim cílům na rok 2020 a dál, usilujeme o posílení udržitelnosti jako konkurenčního rozlišovače. Definovali jsme další milníky ve třech klíčových oblastech, které jsou vysoce relevantní pro naše zákazníky, spotřebitele, obchodní partnery a celkově společnost: na cestě k tomu, abychom se stali klimaticky prospěšnými do roku 2040, plánujeme snížit naši uhlíkovou stopu při výrobě o 65 % a ušetřit tak 100 milionů tun CO2 společně s našimi zákazníky, spotřebiteli a dodavateli do roku 2025. Na cestě k cirkulární ekonomice a nulovému plastovému odpadu v přírodě, jsme stanovili ambiciózní obalové cíle na rok 2025: 100 % obalů Henkel produktů bude recyklovatelných nebo znovu použitelných1, zároveň je naším cílem snížit plasty založené na fosilních palivech v našich spotřebitelských obalech o 50 %. Rovněž chceme posílit náš vliv na společnost a na komunity – a to díky 100% udržitelným zdrojům, využíváním více než 50 000 angažovaných zaměstnanců a pomoci zlepšit život 20 milionům lidí po celém světě do roku 2025.
Udržitelnost bude silně ukotvena ve všech našich aktivitách. Stanovením udržitelnosti jako základního pilíře v našich inovačních strategiích budou spotřebitelské divize Beauty Care a Laundry & Home Care rozvíjet své produktové portfolio se značným zaměřením na udržitelná obalová řešení a dále přicházet se značkami, které mají určitý účel. Adhesive Technologies budou dále pokračovat v posilování svého potenciálu u svých produktů a technologií, které stanovují průmyslové standardy.
Transformace digitálu na tvůrce hodnot pro zákazníky a spotřebitele
V budoucnosti se zaměříme na trasformaci digitálu na tvůrce hodnot pro zákazníky a spotřebitele. Chceme zvýšit angažovanost a digitální prodej ve spotřebitelských divizích tím, že budeme rozšiřovat stávající a vytvářet nové digitální platformy pro přímé vztahy se spotřebiteli. „End-to-end“ digitalizace zaměřená na zákazníka v průmyslové divizi se bude snažit vytvářet nové obchodní příležitosti a dále digitalizovat zkušenosti zákazníků ve všech kontaktních bodech. Navíc, budeme dále pokračovat v integraci údajů mezi koncovými body. To by mělo společnosti například umožnit vytváření inovativních a přizpůsobených řešení zaměřených na UI. Dále budeme investovat do talentů v oblasti digitálu, především vědcům a inženýrům v oblasti digitálu, kteří mají v technologickém průmyslu bohaté zkušenosti. A nakonec se chceme zaměřit na digitální podnikání a jeho efektivnost. Kompletně přeorganizujeme naše digitální uspořádání a vytvoříme novou digitální strukturu s názvem „Digitální podnikání“. Na konci roku 2019 jsme vytvořili novou pozici CDIO (Hlavní digitální a informační pracovník). Digitální a IT týmy v rámci celé společnosti Henkel jsou sjednocené pod vedením CDIO, který organizačně spadá přímo pod vedení společnosti.
Henkel nové „Digitální podnikání“ je postaveno na dvou pilířích: za prvé „byznysová technologie“, což je prostředník pro zvyšování efektivnosti v celém hodnotovém řetězci, a to skrz optimalizaci obchodních procesů a IT systémů. Druhým pilířem je „Henkel Digital“, nová specializovaná jednotka pro tržně orientovanou inkubaci a inovace. Pod touto střechou plánujeme postavit digitální inovační centrum v Berlíně, v Sillicon Valley a v Asii.
1 kromě lepidlářských produktů, kde zbytky mohou ovlivňovat recyklovatelnost nebo znečistit recyklační toky.
Úprava operačních modelů tak, aby byly rychlé, jednoduché a adaptabilní
Upravujeme naše operační modely v rámci celé společnosti tak, aby byly rychlé, jednoduché a adaptabilní a aby neustále vylepšovaly naši konkurenceschopnost našich procesů a struktur. Usilujeme o zintenzivnění našeho úsilí, abychom mohli vytvořit nové obchodní modely, posílit zákaznickou a spotřebitelskou blízkost s rychlejším rozhodovacím procesem a neustálým zvyšováním efektivity.
Posilování kultury spolupráce s lidmi, kterým věříme
Silná kultura, společné hodnoty a jasný rámec pro spolupráci jako jeden tým jsou klíčové pro budoucí úspěch společnosti Henkel. Jako první krok jsme v roce 2019 představili naše závazky vedení všem našim zaměstnancům. Díky těmto závazkům plánujeme urychlit kulturní cestu v jejím jádru a posílit tak kulturu spolupráce a důvěry v naše zaměstnance, zvyšovat jejich kvalifikaci a umožnit jim růst a rozvíjet se.