Objevte značky našich obchodních divizí: Henkel Adhesive Technologies a Henkel Consumer Brands.
6. 11. 2025 Düsseldorf / Německo
Ve třetím čtvrtletí 2025 zaznamenala společnost Henkel robustní růst obratu navzdory přetrvávajícím náročným tržním podmínkám – jak z hlediska průmyslové poptávky, tak globálního poklesu spotřebitelské důvěry – dosáhl celkový obrat skupiny přibližně 5,1 miliardy eur. Tento údaj odpovídá organickému růstu ve výši 1,4 procenta. Nárůst obratu skupiny byl podporován především celkovým pozitivním vývojem objemu prodeje ve spojení se stabilním vývojem cen.
„Růst obratu ve třetím čtvrtletí pokračoval v souladu s očekáváními. Ačkoli vedoucí roli sehrála obchodní divize Adhesive Technologies, pozitivní růst organického obratu zaznamenala také obchodní divize Consumer Brands. Z regionálního hlediska je obzvláště pozoruhodný pozitivní vývoj obratu v Severní Americe, k němuž přispěly obě obchodní divize. To potvrzuje účinnost našich opatření," uvedl Carsten Knobel, předseda představenstva společnosti Henkel.
„Kromě toho se ve třetím čtvrtletí dařilo výnosům a my jsme pokračovali v důsledných investicích do našich obchodních aktivit a značek. Také pokračujeme v úspěšné integraci našich obchodních aktivit v rámci divize Consumer Brands, která by měla být dokončena do konce roku, jak jsme již oznámili. Očekáváme, že do konce aktuálního finančního roku dosáhneme úspor nákladů v celkové výši nejméně 525 milionů eur,“ dodal Carsten Knobel.
„Výhled na celý rok 2025 zůstává nezměněn, i když na světových trzích přetrvává nejistota a náročné podmínky. Nadále očekáváme, že upravená marže EBIT a růst upraveného výnosu na prioritní akcii při konstantních kurzovních sazbách se budou pohybovat bezpečně v rámci našich současných výhledů. Pokud se však celkové ekonomické prostředí do konce roku výrazně nezlepší, očekáváme, že růst organického obratu na úrovni skupiny bude na spodní hranici současného výhledu v rozmezí 1 až 2 procent," dodal Carsten Knobel.
Obchodní divize Adhesive Technologies zaznamenala ve třetím čtvrtletí pozitivní růst organického obratu, k němuž přispěli zejména obchodní segment mobility a elektronického průmyslu a segment výrobků pro řemeslníky, stavebnictví a profesionály. Pozitivní růst organického obratu divize Consumer Brands byl tažen především segmentem vlasové kosmetiky a produktů.
Ve třetím čtvrtletí 2025 se obrat skupiny nominálně snížil o 6,3 procenta na hodnotu 5 147 milionů eur. Akvizice a odprodeje měly negativní dopad na obrat ve výši 2,9 procenta, zatímco negativní vliv kurzových rozdílů činil 4,8 procenta. Organicky (tj. po očištění o vliv kurzových rozdílů a dopad akvizic a odprodejů) se obrat zvýšil o 1,4 procenta. Na úrovni skupiny přispěli k uvedenému růstu stabilní vývoj cen i celkově dobrý vývoj objemu prodeje.
V prvních devíti měsících roku 2025 dosáhl celkový obrat 15 549 milionů eur. Ačkoli to v nominálním vyjádření představuje pokles o 4,6 procenta, společnosti Henkel se podařilo organicky zvýšit obrat o 0,4 procenta díky pozitivnímu vývoji cen. Naopak objem prodeje na úrovni skupiny mírně poklesl.
Růst organického obratu ve třetím čtvrtletí potáhly zejména trhy v Severní Americe, v regionu IMEA (Indie, Střední východ, Afrika) a v asijsko-pacifickém regionu. Naopak Evropa a Latinská Amerika zaznamenaly pokles organického obratu.
K pozitivnímu růstu organického obratu společnosti Henkel v prvních devíti měsících roku 2025 přispěly zejména region IEMA a asijsko-pacifický region.
Obrat obchodní divize Adhesive Technologies dosáhl ve třetím čtvrtletí 2025 sumy 2 708 milionů eur, což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku představuje nominální snížení o 3,3 procenta. Organicky (tj. po očištění od rozdílů směnných kurzů a vlivů akvizic a odprodejů) se obrat zvýšil o 2,5 procenta. Tento nárůst byl způsoben pozitivním vývojem cen i objemu prodeje. Vliv směnných kurzů snížil obrat o 4,9 procenta, zatímco negativní dopad akvizic a odprodejů činil 0,9 procenta.
V prvních devíti měsících roku 2025 obrat obchodní divize Adhesive Technologies v nominálním vyjádření poklesl o 1,8 procenta na hodnotu 8 124 milionů eur. Organický růst obratu činil 1,6 procenta.
K dobrému růstu organického obratu divize Adhesive Technologies přispěly ve třetím čtvrtletí zejména trhové segmenty mobility a elektronického průmyslu a segment výrobků pro řemeslníky, stavebnictví a profesionály. Nejvýraznější podíl na tomto růstu měl segment mobility a elektronického průmyslu, jehož organický obrat vzrostl o 5,9 procenta. K uvedenému vývoji přispěl dvouciferný organický růst v elektronickém průmyslu a velmi silný růst organického obratu v průmyslovém segmentu. Obrat v automobilovém segmentu celkově poklesl kvůli utlumené poptávce. Segment obalů a spotřebního zboží vykázal mírně negativní organický růst obratu, který poklesl o 1,1 procenta. Obrat poklesl v kategorii obalů, zatímco kategorie spotřebního zboží zaznamenala pozitivní růst. Tržní segment produktů pro řemeslníky, stavebnictví a profesionály dosáhl organického růstu obratu o 2,2 procenta. Tento růst byl poháněn výrazným nárůstem obratu v kategoriích výroba a údržba. Dobrý růst obratu zaznamenaly stavební produkty a obrat v kategoriích spotřebitelských a řemeslných produktů také vzrostl.
Z regionálního hlediska zaznamenala obchodní divize Adhesive Technologies ve třetím čtvrtletí mírný pokles organického obratu v Evropě. Ačkoli vývoj v segmentu výrobků pro řemeslníky, stavebnictví a profesionály byl pozitivní, organický obrat poklesl v segmentech mobility a elektronického průmyslu i obalů a spotřebního zboží. Naopak severoamerický region zaznamenal kladný růst organického obratu, jež táhly obchodní segmenty mobility a elektronického průmyslu a výrobků pro řemeslníky, stavebnictví a profesionály. K dvoucifernému růstu organického obratu této obchodní divize v regionu IMEA přispěly všechny obchodní segmenty. Latinskoamerický region zaznamenal pokles organického obratu ve všech třech obchodních segmentech. Asijsko-pacifický region vykázal velmi silný růst organického obratu, zejména díky dvoucifernému zvýšení obratu v obchodním segmentu elektronického průmyslu na čínském trhu.
Obrat obchodní divize Consumer Brands dosáhl ve třetím čtvrtletí 2025 celkem 2 402 milionů eur, což představuje nominální pokles o 9,5 procenta ve srovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku. Organicky (tj. po očištění o vlivy směnných kurzů a dopady akvizic a odprodejů) dosáhla obchodní divize nárůstu obratu o 0,4 procenta, k němuž přispěl pozitivní vývoj objemu prodeje. Na druhé straně, vývoj cen byl mírně negativní. Měnové vlivy snížily obrat o 4,8 procenta, zatímco akvizice a odprodeje, zejména odprodej maloobchodních značek v Severní Americe, měly rovněž negativní dopad, a to na úrovni 5,0 procenta.
Celkově v prvních devíti měsících roku 2025 dosáhl obrat obchodní divize Consumer Brands sumy 7 308 milionů eur, což představuje nominální pokles o 7,7 procenta ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Organicky obrat mírně poklesl, o 1,0 procenta, v důsledku nižších objemů prodeje.
Obchodní segment pracích a čistících prostředků pro domácnost zaznamenal ve třetím čtvrtletí pokles organického obratu o 1,5 procenta, což bylo částečně způsobeno náročným trhovým prostředím. Segment pracích prostředků zaznamenal za těchto podmínek celkově negativní vývoj obratu. Zatímco obrat v kategorii pracích prostředků poklesl, kategorie prostředků pro péči o textilie zaznamenala dvouciferný růst obratu. Naopak růst organického obratu v segmentu čisticích prostředků pro domácnost zůstal nezměněn, částečně díky velmi silnému růstu obratu v kategorii prostředků na mytí nádobí a čisticích prostředků. Vývoj v kategorii čisticích prostředků na tvrdé povrchy ovšem zaostával za úrovní stejného období loňského roku.
Obchodní segment vlasové kosmetiky zaznamenal velmi silný růst organického obratu na úrovni 4,4 procenta. Výrazný růst obratu zaznamenala divize Consumer Brands jak v segmentu spotřebního zboží, zejména díky kategoriím stylingových produktů a barev na vlasy, tak v segmentu profesionální vlasové kosmetiky.
V segmentu jiného spotřebního zboží klesl organický obrat o 3,2 procenta, a to především v důsledku nepříznivého vývoje v kategorii tělové kosmetiky v Severní Americe a Evropě.
Z regionálního hlediska zaznamenala obchodní divize Consumer Brands v Evropě ve třetím čtvrtletí pokles organického obratu. Obrat se zvýšil v segmentu vlasové kosmetiky, zatímco v segmentu pracích a čistících prostředků pro domácnost došlo k negativnímu vývoji. Severoamerický region zaznamenal celkově dobrý růst organického obratu, k němuž přispěl zejména vývoj v segmentu vlasové kosmetiky. Region IMEA dosáhl významného zvýšení organického obratu. K pozitivnímu růstu organického obratu v regionu Latinskej Ameriky nejvíce přispěl obchodní segment vlasové kosmetiky. V asijsko-pacifickém regionu se organický obrat také vyvíjel pozitivně. Obchodní segment vlasové kosmetiky zaznamenal velmi silný růst organického obratu, naopak segment pracích a čistících prostředků pro domácnost zaostal za loňskou úrovní.
V čistých aktivech a finanční pozici skupiny nedošlo ve sledovaném období k významným změnám ve srovnání se stavem k 30. červnu 2025.
Pro finanční rok 2025 očekává společnost Henkel růst organického obratu na úrovni skupiny v rozmezí od 1,0 do 2,0 procenta. Obchodní divize Adhesive Technologies by měla zaznamenat růst organického obratu v rozmezí 2,0 až 3,0 procenta, zatímco divize Consumer Brands by měla zaznamenat růst organického obratu o 0,5 až 1,5 procenta.
Upravená výnosnost prodeje (upravená marže EBIT) by se na úrovni skupiny měla pohybovat mezi 14,5 do 15,5 procenty. Divize Adhesive Technologies by měla dosáhnout upravené výnosnosti prodeje mezi 16,5 až 17,5 procenty. Obchodní divize Consumer Brands by měla dosáhnout upravené výnosnosti prodeje mezi 14,0 až 15,0 procenty.
Upravený výnos na prioritní akcii (EPS) při konstantních kurzovních sazbách by měl vzrůst v rozmezí spodních až vysokých jednociferných procentních hodnot.
Pokud se však celkové ekonomické prostředí do konce roku výrazně nezlepší, růst organického obratu jak na úrovni skupiny, tak v obou obchodních divizích se očekává v nižší části našeho současného výhledu. Naopak, nadále očekáváme, že upravená marže EBIT – na úrovni skupiny i na úrovni obou obchodních divizí – a zvýšení upraveného výnosu EPS při konstantních kurzovních sazbách se budou bezpečně pohybovat v aktuálně očekávaných rozmezích.
Kromě toho v roce 2025 očekáváme: