7. 4. 2021  Düsseldorf / Německo

Změna v představenstvu společnosti Henkel

Wolfgang König nahradí Jense-Martina Schwärzlera jako výkonný viceprezident divize Beauty Care

Wolfgang König (48), který v současné době působí na pozici Category President Kellogg North America, se s účinností od 1. června 2021 stane členem představenstva společnosti Henkel jako výkonný viceprezident pro obchodní divizi Beauty Care. Nahradí tak Jense-Martina Schwärzlera (57), který tuto funkci opouští. Ve společnosti Henkel působil více než 28 let a v čele divize Beauty Care stál od roku 2017.

„Jménem naší dozorčí rady a výboru akcionářů jsme velmi rádi, že můžeme Wolfganga Königa přijmout za nového člena představenstva společnosti Henkel a výkonného viceprezidenta pro naši obchodní divizi Beauty Care. Má bohaté manažerské a leaderské zkušenosti z předních mezinárodních společností, které působí v odvětví spotřebního zboží, a přináší tak cenné znalosti z oblasti marketingu, prodeje a inovací se silnou orientací na výkonnost. Jsme velmi rádi, že ho budeme moci přivítat ve společnosti Henkel,“ řekla předsednice výboru akcionářů a dozorčí rady společnosti Henkel Dr. Simone Bagel-Trah. „Ráda bych také poděkovala Jensovi-Martinovi Schwärzlerovi za jeho oddanost a pracovní úspěchy, kterých dosáhl za více než 28 let působení ve společnosti Henkel. Do budoucnosti mu přejeme jen to nejlepší,“ uvedla Dr. Bagel-Trah.

Wolfgang König má více než 25 let profesionálních zkušeností v odvětví rychloobrátkového spotřebního zboží na vyspělých i rozvíjejících se trzích. Jeho kariéra začala v roce 1996 ve společnosti Beiersdorf, v níž působil na různých manažerských pozicích v Německu a USA, kde měl na starosti značkové produkty a klíčové zákazníky. V roce 2005 nastoupil do společnosti Colgate-Palmolive v Německu na pozici marketingového ředitele pro Německo, Rakousko a Švýcarsko. Poté odjel do USA pracovat na pozici globálního marketingového ředitele divize produktů osobní péče a následně do Mexika, kde se stal generálním manažerem marketingu a inovací pro oblasti latinskoamerického regionu. Byl odpovědný za všechny kategorie produktů včetně produktů osobní a ústní péče. V roce 2012 se stal generálním manažerem americké potravinářské společnosti Kellogg starající se o region severní Evropy a byl odpovědným za komerční aktivity ve 23 státech včetně Německa, Skandinávie a středovýchodní Evropy. Po působení na různých manažerských pozicích ve společnosti Kellogg v Evropě a USA byl nakonec jmenován do funkce Category President Kellogg North America, kde měl na starosti obchodní aktivity v hodnotě 6,7 miliard USD a ústředí funkce jako je výzkum a vývoj a marketing. Wolfgang König má magisterský titul z obchodu a ekonomie z univerzity v Kasseli. Narodil se 2. května 1972, je ženatý a má tři děti.

„Jménem dozorčí rady a výboru akcionářů bych chtěla poděkovat Jensovi-Martinovi Schwärzlerovi. Ve společnosti Henkel působil více než 28 let a od roku 2017 stál v čele naší obchodní divize Beauty Care, kde využíval své bohaté zkušenosti a úspěšné výsledky v obou divizích spotřebního zboží Henkel v Německu, Evropě a USA. Během jeho působení se úspěšně rozšířil náš segment profesionální vlasové kosmetiky a posílil maloobchodní segment díky výrazným inovacím, cíleným akvizicím a zvýšené pozornosti, kterou věnoval e-obchodu a novým digitálním byznys modelům,“ připomněla Dr. Bagel-Trah.

Jens-Martin Schwärzler nastoupil do společnosti Henkel v roce 1992, kde ze začátku působil na různých marketingových a manažerských pozicích v divizi Laundry & Home Care. V letech 2008 až 2014 měl na starosti globální marketingové aktivity divize Beauty Care v rámci segmentu produktů péče o tělo, pokožku a ústní hygienu. Kromě toho měl na starosti i maloobchodní trh s kosmetikou v západní Evropě a mezinárodní prodeje divize Beauty Care. Od začátku roku 2015 byl zodpovědný i za obchodní aktivity společnosti Henkel v segmentu spotřebního zboží v Severní Americe. Pod jeho vedením uvedla společnost Henkel na severoamerický trh značky jako Persil či Schwarzkopf. Po akvizici společnosti Sun Products Corporation v roce 2016 stál v čele procesu integrace a relokace obchodních aktivit společnosti Henkel v rámci segmentu spotřebního zboží v USA. V listopadu 2017 byl jmenován výkonným viceprezidentem pro divizi Beauty Care a členem představenstva společnosti Henkel. Jens-Martin Schwärzler má magisterský titul z obchodu a ekonomie z univerzity ve Stuttgart-Hohenheimu. Je ženatý a má dvě děti.