6.11.2019  Praha

Společnosti ROSSMANN a Henkel se spojily v boji proti plastovým obalům.

Od listopadu zavádí ve vybraných pobočkách ROSSMANN drogerii bez obalu

Drogerie ROSSMANN a společnost Henkel spojily síly v  boji proti jednorázovým plastovým obalům. Od listopadu 2019 ROSSMANN zavádí ve vybraných pobočkách v České republice plnicí stanice na značkovou drogerii bez obalu. Zákazníci si tak budou moci opakovaně doplňovat své oblíbené výrobky společnosti Henkel od pracího gelu Persil až po vlasovou kosmetiku Nature Box. Jedna česká domácnost nakupováním v projektu Drogerie bez obalu může ušetřit průměrně až 77 % plastového materiálu za rok. Kdyby všechny české domácnosti přešly v daných kategoriích produktů na drogerii bez obalu, ušetřily by přibližně 5 tisíc tun plastových obalů za jeden jediný rok1.

Krása je společně šetřit přírodu – tak zní hlavní motto kampaně, na které se podílí drogerie ROSSMANN ve spolupráci se společností Henkel. Ta poskytla do plnicích stanic, které jsou již od 6. listopadu k dispozici na vybraných prodejnách v České republice, své značkové, u zákazníků velmi oblíbené výrobky: prací prostředek Persil Gel, aviváž Silan Sensitive, prostředek k mytí nádobí Pur Balsam, tekuté mýdlo na ruce Fa a šampony a sprchové gely Nature Box. Své oblíbené drogistické produkty si tak zákazníci mohou s ohledem na ochranu životního prostředí opakovaně doplňovat nejen v Praze, ale i v Brně, Liberci, Českých Budějovicích nebo Pardubicích2.

„K největšímu dopadu na životní prostředí nedochází jen při výrobě produktů či obalů, ale také při samotném používaní a spotřebě v domácnostech. Záleží tedy i na tom, jakou teplotu používáme při praní, zda třídíme odpad nebo recyklujeme. Společnost Henkel se obecně zabývá problematikou obalových materiálů, které spotřebují co nejméně zdrojů a lze je recyklovat. Proto nás nesmírně těší, že jsme našli na českém trhu partnera, jakým je společnost ROSSMANN, se kterým uvažujeme nejen stejným, k přírodě šetrným směrem, ale společně se také podílíme na změně zvyklostí koncových spotřebitelů. Iniciativa „Drogerie bez obalu“, je naším pilotním projektem, který umožní zákazníkům použít stejnou láhev vícekrát, a ušetřit tak obalový materiál,“ vysvětluje Roman Kýr, generální ředitel Henkel ČR a ředitel divize Laundry and Home Care pro Českou a Slovenskou republiku.

„Systém plnicích stanic byl navržen společností Henkel speciálně pro prodejny ROSSMANN v České republice tak, aby byl zákaznicky co nejvstřícnější. Při příchodu do prodejny si zákazník vybere prázdnou láhev libovolného výrobku a naskenuje její kód přímo v plnicí stanici.
Ta mu po naplnění láhve vygeneruje etiketu, která zákazníka zároveň informuje o datu spotřeby daného produktu. Pak už zbývá láhev zašroubovat a za výrobek zaplatit. Efekt snížení množství plastů se projeví s každým dalším doplněním drogerie do této stejné láhve,“ říká Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN.

Pokladní následně označí zákazníkovi nově naplněnou nádobu samolepkou s poděkováním za doplnění. Takto označenou láhev si tedy při příštím nákupu donese zákazník opět přímo na pobočku a využije ji k dalšímu doplnění. Všechny velikosti nádob jsou při první koupi prodávány za jednotnou cenu 19,90 Kč.

Nádoby na všechno

Do zakoupených (prázdných) nádob si mohou zákazníci natočit až osm různých produktů od přípravků pro péči o domácnost až po tělovou a vlasovou kosmetiku poskytnutou společností Henkel. „Pro podporu drogerie bez obalu jsme zvolili produkty, které jsou u našich zákazníků nejoblíbenější a nejpoužívanější,“ přibližuje Roman Kýr. Šampony řady Nature Box a prací gely Persil jsou ve stanici dostupné ve dvou variantách.

Společným projektem chtějí obě firmy přispět k udržitelnému rozvoji a zvýšit efektivitu boje proti jednorázovým plastům. „Drogerie bez obalu nabízí jednoduché a efektivní řešení, jak skutečně pomoci přírodě a mít při tom radost z šetrného nákupu. Přispět může úplně každý a svým rozhodnutím šetřit naši planetu,“ dodává Olga Stanley. Od 6. 11. do 10. 11. 2019 navíc dostane každý zákazník svou první vyměnitelnou láhev zdarma. Více informací o drogerii bez obalu naleznete na rossmann.cz a henkel.cz/udržitelnost.

Tiskové zprávy (334,76 KB)

Ve vybraných pobočkách drogerie ROSSMANN si zákazníci v České republice mohou od listopadu opakovaně doplňovat své oblíbené Henkel výrobky od pracího gelu Persil až po vlasovou kosmetiku Nature Box.

Pilotní projekt společnosti Henkel „Drogerie bez obalu“ umožňuje zákazníkům použít stejnou láhev vícekrát, a ušetřit tak obalový materiál.

Jedna česká domácnost nakupováním v projektu Drogerie bez obalu může ušetřit průměrně až 77 % plastového materiálu za rok.

Systém plnicích stanic byl navržen společností Henkel speciálně pro prodejny ROSSMANN v České republice tak, aby byl zákaznicky co nejvstřícnější.

Při příchodu do prodejny si zákazník vybere prázdnou láhev libovolného Henkel výrobku a naskenuje její kód přímo v plnicí stanici.

V drogeriích ROSSMANN je aviváž Silan Sensitive dostupná v plnicí stanici k doplnění do láhví o velikosti 1,5 litru, což odpovídá 60 dávkám. Tato velikost není běžně dostupná.

V drogeriích ROSSMANN je přípravek na mytí nádobí Pur Secrets of Care Aloe Vera dostupný v plnicí stanici k doplnění do láhví o velikosti 750 ml. Tato velikost není běžně dostupná.

V drogeriích ROSSMANN je tekuté mýdlo Fa Hygiene & Fresh Orange dostupné v plnicí stanici k doplnění do láhví o velikosti 750 ml. Tato velikost není běžně dostupná.

V drogeriích ROSSMANN jsou Persil Deep Clean Sensitive gel a Persil Color gel dostupné v plnicí stanici k doplnění do láhví o velikosti 1,5 litru, což odpovídá 30 pracím dávkám. Tato velikost není běžně dostupná.

Zuzana Kanuchova Henkel Corporate Communications Czech Republic, Slovakia, Hungary zuzana.kanuchova@henkel.com Stáhnout vizitku Přidat do sbírky
Lidija Erlebachová LERCOM Consulting Senior konzultant v oboru
Public Relations a firemní komunikace
+420 776 543 452 (776 + L I D I J A) lidija.erlebachova@lercom.cz Stáhnout vizitku Přidat do sbírky