Objevte značky našich obchodních divizí: Adhesive Technologies a Consumer Brands.

Strategie udržitelnosti
Jsme odhodláni vytvářet větší hodnotu pro zúčastněné strany, odpovědně a úspěšně rozvíjet naše podnikání.
Chrání produkt, který milujeme a poskytuje nám informace, jak ho bezpečně a zodpovědně používat – obaly se ale musí stát součástí oběhového hospodářství.
Obaly hrají v moderním světě klíčovou roli. Bez nich by většina produktů prošla nebo byla zničena už při převozu do obchodu. Často je však obal považován za jednoho z hlavních viníků při boji proti znečistění naší planety, protože se z něj okamžitě po použití stává odpad. Z tohoto důvodu společnosti z různých odvětvích hledají způsob, jak zavřít smyčku a minimalizovat tak negativní dopad obalů na životní prostředí a zároveň těžit z jeho pozitivních vlastností.
Toto hledání závisí na lidech s mnoha dovednostmi. Ovšem designéři obalů jsou klíčovými hráči, když přijde na řešení problému udržitelného balení. Počínaje výrobou obalů, které je lehčí recyklovat, až po integraci již recyklovaných materiálů do obalu nového. Tito experti vytvářejí obaly, které chrání produkty, jež máme rádi a zároveň tolik nezatěžují naši planetu.
Eliminace, redukce a - tam, kde to není možné - recyklace obalových materiálů, zejména u našeho spotřebního zboží, je nejlepším způsobem, jak minimalizovat množství odpadu a tím i negativní dopad na životní prostředí. Naším cílem je snížit množství obalového materiálu, který používáme, na minimum - aniž by byla ohrožena kvalita, výkon nebo bezpečnost našich produktů - a poskytnout spotřebitelům veškeré informace, které potřebují pro bezpečné používání a správnou likvidaci. Až na několik výjimek jsou naše obaly vyvinuty tak, aby poskytovaly výkon, který spotřebitelé očekávají, a zároveň využívali co nejméně zdrojů. Naše obaly lze navíc likvidovat ve stávajících sběrných a recyklačních systémech.
Zároveň lze snížit spotřebu zdrojů, pokud materiály zůstanou v ekonomických cyklech co nejdéle. Naším posláním je proto používat materiály z udržitelných zdrojů a navrhovat obaly tak, aby mohly být znovu použity jako suroviny pro nové produkty, a uzavřít tak materiálový cyklus. Za tímto účelem naši vývojáři obalů úzce spolupracují s dodavateli, výrobci obalových materiálů, recyklátory a zpracovateli na realizaci požadavků na funkční obaly.
V naší obchodní divizi Adhesive Technologies se zaměřujeme nejen na inovativní řešení, která usnadňují recyklaci, ale také na separaci materiálů, která umožňuje opravu, opětovné použití a renovaci produktů a jejich částí.
Ve společnosti Henkel si uvědomujeme naši odpovědnost spojenou s obaly. Jsme odhodláni podporovat udržitelnost a tento závazek přivádíme k životu pomocí našich ambiciózních cílů. Naše strategie je postavena na koncepci oběhového hospodářství, chytrého designu pro uzavření smyčky a zaměření se na používání materiálů z udržitelných zdrojů – ve prospěch lidí a planety.
Naše strategie na podporu oběhového hospodářství v oblasti obalů je postavena na třech pilířích:
1. Inteligentní design obalů a snížení spotřeby obalových materiálů
Udržitelná obalová řešení jsou nejlepším způsobem, jak dosáhnout efektivního a úsporného oběhového hospodářství. Inovativní design má zásadní význam pro nahrazení primárních surovin recyklovanými nebo obnovitelnými alternativami všude tam, kde je to možné, což umožňuje použití udržitelnějšího nebo obnovitelného materiálu. Naším cílem je, aby do roku 2025 mělo 100 % obalů společnosti Henkel všechny potřebné vlastnosti pro vstup do recyklačního procesu nebo pro opakované použití.
2. Používání materiálu z udržitelných zdrojů
Společnost Henkel neustále pracuje na zvyšování podílu recyklovaného obsahu ve svých obalech. Naším cílem je také používat obaly vyrobené z udržitelných surovin. Nejpoužívanějšími obalovými materiály vyrobenými z obnovitelných surovin jsou papír a lepenka. Naší cílem je, aby 100 % papíru a lepenky, které používáme v našich obalech, pocházelo z recyklovaného materiálu, nebo v případech, kdy je nutné použití primárních vláken, ze zdrojů udržitelného a certifikovaného lesního hospodářství.
3. Společné uzavírání cyklu
Spolupracujeme s organizacemi z celého hodnotového řetězce obalů, abychom dosáhli pokroku v oblasti recyklační infrastruktury. Naší ambicí v rámci rozšířené odpovědnosti výrobce (EPR) je zajistit, aby nedocházelo k neregulované likvidaci obalového odpadu. Abychom tohoto environmentálního cíle dosáhli, prosazujeme systémy sběru a recyklace, které prokazatelně podporují infrastrukturu vedoucí k měřitelným objemům sběru a recyklace. Společnost Henkel vyvíjí a testuje nová loga na obalech produktů, aby podpořila udržitelné nákupní chování a informovala o tom, jak správně recyklovat. Loga uvádějí procento recyklovaného materiálu nebo recyklovatelnost obalu a některá z nich také pomáhají zajistit, aby byl obal výrobku správně recyklován. Další možností, jak předcházet vzniku odpadu, je opakované použití obalů.
Kromě toho usilujeme o to, aby 100 % papírových vláken v našich papírových obalech a lepenkách bylo vyrobeno z recyklovaného materiálu, případně, jak jsou na jejich výrobu potřebné primární suroviny, z čerstvého vlákna pocházejícího z certifikovaného, trvale udržitelného lesního hospodářství. Hodláme také přestat používat polyvinylchlorid (PVC) a další potenciálně škodlivé látky, které jsou podezřelé z poškozování životního prostředí a ohrožování zdraví.
Naše úsilí, podpořit inovace ve vývoji obalů, je přivedeno k životu díky intenzivní spolupráci s našimi partnery z různých průmyslových odvětví.
Důležitým partnerem na cestě ke zlepšení recyklace odpadů a vytvoření oběhového hospodářství je sociální podnik Plastic Bank. Myšlenkou Plastic Bank je snížit množství plastového odpadu v přírodě a zároveň poskytnout nové příležitosti lidem v chudobě. V roce 2017 se společnost Henkel stala první velkou světovou společností vyrábějící spotřební zboží, která se stala partnerem Plastic Bank. V roce 2021 začaly společnosti Henkel a Plastic Bank rozšiřovat sběrnou a recyklační infrastrukturu v několika městech v Egyptě. V roce 2022 fungovalo 14 sběrných center v okolí Káhiry, podél řeky Nil a v rekreačních lokalitách u Rudého moře.
Obaly se neustále mění, a to díky novým inovativním návrhům a měnícímu se očekávání spotřebitelů. Tyto neustálé změny otevírají příležitosti k minimalizaci negativních dopadů obalů na životní prostředí. Naši odborníci se zavázali prozkoumat možnosti, jak učinit obal udržitelnějším – chránit produkty, které máme rádi, a zároveň pomoci naší planetě.